VierTaal: gelijke kansen door verschil te maken!
Stichting VierTaal verzorgt onderwijs voor leerlingen die slechthorend zijn en/of een taalontwikkelingsstoornis (TOS) hebben. Zeven (speciaal primair en voortgezet onderwijs) scholen en vijf ambulante diensten werken daarbij intensief samen. Ieder kind, met elke godsdienst of levensbeschouwing, is bij ons welkom.
Wij werken vanuit diverse locaties in het land. Landelijk zijn we opgedeeld in de regio’s; Noord-Holland Noord, Amsterdam en Den Haag. Binnen elke regio biedt VierTaal verschillende vormen van onderwijs en ondersteuning vanuit scholen en ambulante diensten (AD).
Bij ons staat de leerling centraal. De leerling krijgt onderwijs en begeleiding van professionals dichtbij. Zij worden bijgestaan door onderwijsondersteunende collega’s. Iedereen draagt bij vanuit zijn of haar expertise en talenten. De begrippen kiezen, maken en delen lopen als een rode draad door ons onderwijs.
Missie
Visie
Gelijkwaardige participatie
We willen cluster 2 leerlingen toerusten en voorbereiden op een gelijkwaardige participatie in de (horende) maatschappij.
Naar meer inclusief
Wij dragen bij aan onderwijs en begeleiding in een zo inclusief mogelijke setting, in samenwerking met het regulier onderwijs. Thuisnabij en meer inclusief waar het kan, speciaal als het moet en altijd in verbinding met de maatschappij.
Expertise & kwaliteit
Het onderwijs en de begeleiding is specifiek gericht op de ontwikkeling van communicatieve vaardigheden en redzaamheid voor slechthorende leerlingen & leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis en wordt uitgevoerd volgens de laatste inzichten.
Werkomgeving
- VierTaal staat bekend als een prettige en toegankelijke organisatie, waarbij goed werkgeverschap hoog in het vaandel staat.
- Cluster 2 onderwijs / Leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) en/of slechthorend (SH)
- Kleine groepen en scholen
- Expert op het gebied van Taalontwikkelingsstoornissen en Slechthorendheid
Onze scholen
Meer scholen tonenVideo
Collega’s aan het woord
Wij proberen onze leerlingen zoveel mogelijk een goed gevoel te geven, maar wij proberen vooral hen klaar te maken om zich te kunnen redden in de maatschappij. Dat doen wij bijvoorbeeld in de vorm van burgerschapsvorming lessen, vreedzame schoollessen en door persoonlijke gesprekken te voeren over de onderwerpen die zich dagelijks afspelen in de samenleving.
Mariël
Leerkracht