Basisonderwijs
3.000 Leerlingen
250 Medewerkers
10 Locaties
Stichting Delta De Bilt
Stichting Delta De Bilt is een stichting met 10 basisscholen in De Bilt, Bilthoven en Maartensdijk. Drie dorpen die in de gemeente zijn gelegen. Tien scholen in de gemeente De Bilt werken samen onder de ‘paraplu’ van Stichting Delta De Bilt. Deze scholen zijn katholiek, protestants christelijk, algemeen christelijk of algemeen bijzonder. Wij streven op elke school naar innovatief onderwijs in een veilige en plezierige omgeving. Helpen groeien, dat is waar we voor staan. Voor onze kinderen, maar ook voor onze medewerkers. Met erkenning van ieders talenten en eigenheid.
Missie
Wij bieden kinderen de kans om zich individueel en samen optimaal te ontwikkelen tot verantwoordelijke
burgers die klaar zijn om volwaardig deel te nemen aan de maatschappij en om hier een positieve bijdrage
aan te leveren.
burgers die klaar zijn om volwaardig deel te nemen aan de maatschappij en om hier een positieve bijdrage
aan te leveren.
Visie
De gezamenlijke visie van de stichting is het uitgangspunt voor de scholen. Het beschrijft de algemene kaders (het
WAT en niet het HOE). We vinden het nl. belangrijk dat scholen hun eigen identiteit (waarden), missie en visie
ontwikkelen en deze uitwerken naar een concreet onderwijsconcept. De uitwerking op schoolniveau bevat in ieder
geval een uitwerking van de thema’s: pedagogisch handelen, didactisch handelen, instructie, klassenmanagement,
leertijd, leerstofaanbod en differentiatie (de zogenaamde eigen kwaliteit).
Voor alle scholen geldt daarnaast dat de vijf disciplines van De Lerende Organisatie (Senge, 1992) te weten:
persoonlijk meesterschap, gezamenlijke visie, mentale modellen, teamleren en systeemdenken de onderlegger zijn
en daarom voortdurend en afwisselend de aandacht hebben.
Daarnaast is onze gezamenlijke visie als volgt:
Onderwijs = teamsport (samenwerken en samenleren brengt ons verder!)
Er komt veel op scholen af. De opdracht van het onderwijs is te complex om er alleen voor te staan. We kunnen hier
alleen goed mee omgaan als we samenwerken en de kracht van de teams als geheel (op school en stichtingsniveau)
benutten. Onze wens tot samenwerken strekt zich ook uit tot de samenwerkingspartners buiten de school. Ook zij zijn
nodig om onze opdracht goed te vervullen. Denk bijvoorbeeld aan ons samenwerkingsverband ZOUT in het kader
van passend onderwijs en de samenwerking met de Marnix Academie binnen het partnerschap 'Samen opleiden'.
De leerkracht staat centraal
De spil in het onderwijs is de leerkracht. We geloven dat de leerkrachten in samenwerking met de overige
personeelsleden dé hefboom zijn tot goed onderwijs. Dit betekent dat het personeel een grote rol speelt bij de
totstandkoming van beleid. In deze tijden van personeelstekorten streven wij ernaar een onderscheidende en
aantrekkelijke werkgever te zijn.
Ouders zijn onze partners
Wij vinden het belangrijk dat ouders niet alleen betrokken zijn bij praktische zaken, maar dat zij vooral ook betrokken
zijn bij het leerproces van hun kind(eren). Onderzoek laat zien dat als ouders hun kind ondersteunen en stimuleren in
de ontwikkeling, dit een positief effect op het zelfvertrouwen, de motivatie en de leerprestaties van kinderen op school
heeft. We werken onderzoeksmatig en evidence informed
De complexe opdracht van het onderwijs maakt dat we het ons niet kunnen veroorloven om tijd, geld en energie te
steken in aanpakken die wellicht helemaal niet of slechts gedeeltelijk effectief zijn. Het is daarom belangrijk om op de
hoogte te zijn van recente wetenschappelijke inzichten. We streven naar een onderzoekende cultuur, waarbij we
voortdurend op zoek zijn naar wat werkt. Om te bepalen wat kansrijke interventies zijn, kijken we echter niet alleen
naar onderzoek (evidence based), maar is er altijd sprake van interactie met wat we weten uit de praktijk (evidence
informed).
WAT en niet het HOE). We vinden het nl. belangrijk dat scholen hun eigen identiteit (waarden), missie en visie
ontwikkelen en deze uitwerken naar een concreet onderwijsconcept. De uitwerking op schoolniveau bevat in ieder
geval een uitwerking van de thema’s: pedagogisch handelen, didactisch handelen, instructie, klassenmanagement,
leertijd, leerstofaanbod en differentiatie (de zogenaamde eigen kwaliteit).
Voor alle scholen geldt daarnaast dat de vijf disciplines van De Lerende Organisatie (Senge, 1992) te weten:
persoonlijk meesterschap, gezamenlijke visie, mentale modellen, teamleren en systeemdenken de onderlegger zijn
en daarom voortdurend en afwisselend de aandacht hebben.
Daarnaast is onze gezamenlijke visie als volgt:
Onderwijs = teamsport (samenwerken en samenleren brengt ons verder!)
Er komt veel op scholen af. De opdracht van het onderwijs is te complex om er alleen voor te staan. We kunnen hier
alleen goed mee omgaan als we samenwerken en de kracht van de teams als geheel (op school en stichtingsniveau)
benutten. Onze wens tot samenwerken strekt zich ook uit tot de samenwerkingspartners buiten de school. Ook zij zijn
nodig om onze opdracht goed te vervullen. Denk bijvoorbeeld aan ons samenwerkingsverband ZOUT in het kader
van passend onderwijs en de samenwerking met de Marnix Academie binnen het partnerschap 'Samen opleiden'.
De leerkracht staat centraal
De spil in het onderwijs is de leerkracht. We geloven dat de leerkrachten in samenwerking met de overige
personeelsleden dé hefboom zijn tot goed onderwijs. Dit betekent dat het personeel een grote rol speelt bij de
totstandkoming van beleid. In deze tijden van personeelstekorten streven wij ernaar een onderscheidende en
aantrekkelijke werkgever te zijn.
Ouders zijn onze partners
Wij vinden het belangrijk dat ouders niet alleen betrokken zijn bij praktische zaken, maar dat zij vooral ook betrokken
zijn bij het leerproces van hun kind(eren). Onderzoek laat zien dat als ouders hun kind ondersteunen en stimuleren in
de ontwikkeling, dit een positief effect op het zelfvertrouwen, de motivatie en de leerprestaties van kinderen op school
heeft. We werken onderzoeksmatig en evidence informed
De complexe opdracht van het onderwijs maakt dat we het ons niet kunnen veroorloven om tijd, geld en energie te
steken in aanpakken die wellicht helemaal niet of slechts gedeeltelijk effectief zijn. Het is daarom belangrijk om op de
hoogte te zijn van recente wetenschappelijke inzichten. We streven naar een onderzoekende cultuur, waarbij we
voortdurend op zoek zijn naar wat werkt. Om te bepalen wat kansrijke interventies zijn, kijken we echter niet alleen
naar onderzoek (evidence based), maar is er altijd sprake van interactie met wat we weten uit de praktijk (evidence
informed).
Adresgegevens
Scholen volgen School ontvolgen
Volg een school om snel alle vacatures van de school te zien. Gebruik de filter in de vacaturelijst om alleen vacatures van gevolgde scholen te tonen.
Gevolgde scholen zijn daarnaast altijd makkelijk terug te vinden in de opgeslagen items.
Gevolgde scholen zijn daarnaast altijd makkelijk terug te vinden in de opgeslagen items.
Door deze school te ontvolgen verdwijnen de vacatures uit de filteroptie voor gevolgde scholen. De school wordt ook uit de opgeslagen items verwijderd.