Stichting Delta De Bilt is een stichting met 10 basisscholen in De Bilt, Bilthoven en Maartensdijk. Drie dorpen die in de gemeente zijn gelegen. Tien scholen in de gemeente De Bilt werken samen onder de ‘paraplu’ van Stichting Delta De Bilt. Deze scholen zijn katholiek, protestants christelijk, algemeen christelijk of algemeen bijzonder. Wij streven op elke school naar innovatief onderwijs in een veilige en plezierige omgeving. Helpen groeien, dat is waar we voor staan. Voor onze kinderen, maar ook voor onze medewerkers. Met erkenning van ieders talenten en eigenheid.
Missie
Wij bieden kinderen de kans om zich individueel en samen optimaal te ontwikkelen tot verantwoordelijke burgers die klaar zijn om volwaardig deel te nemen aan de maatschappij en om hier een positieve bijdrage
aan te leveren.
Visie
De gezamenlijke visie van de stichting is het uitgangspunt voor de scholen. Het beschrijft de algemene kaders (het WAT en niet het HOE). We vinden het nl. belangrijk dat scholen hun eigen identiteit (waarden), missie en visie ontwikkelen en deze uitwerken naar een concreet onderwijsconcept. De uitwerking op schoolniveau bevat in ieder geval een uitwerking van de thema’s: pedagogisch handelen, didactisch handelen, instructie, klassenmanagement, leertijd, leerstofaanbod en differentiatie (de zogenaamde eigen kwaliteit). Voor alle scholen geldt daarnaast dat de vijf disciplines van De Lerende Organisatie (Senge, 1992) te weten: persoonlijk meesterschap, gezamenlijke visie, mentale modellen, teamleren en systeemdenken de onderlegger zijn en daarom voortdurend en afwisselend de aandacht hebben. Daarnaast is onze gezamenlijke visie als volgt: Onderwijs = teamsport (samenwerken en samenleren brengt ons verder!) Er komt veel op scholen af. De opdracht van het onderwijs is te complex om er alleen voor te staan. We kunnen hier alleen goed mee omgaan als we samenwerken en de kracht van de teams als geheel (op school en stichtingsniveau) benutten. Onze wens tot samenwerken strekt zich ook uit tot de samenwerkingspartners buiten de school. Ook zij zijn nodig om onze opdracht goed te vervullen. Denk bijvoorbeeld aan ons samenwerkingsverband ZOUT in het kader van passend onderwijs en de samenwerking met de Marnix Academie binnen het partnerschap 'Samen opleiden'. De leerkracht staat centraal De spil in het onderwijs is de leerkracht. We geloven dat de leerkrachten in samenwerking met de overige personeelsleden dé hefboom zijn tot goed onderwijs. Dit betekent dat het personeel een grote rol speelt bij de totstandkoming van beleid. In deze tijden van personeelstekorten streven wij ernaar een onderscheidende en aantrekkelijke werkgever te zijn. Ouders zijn onze partners Wij vinden het belangrijk dat ouders niet alleen betrokken zijn bij praktische zaken, maar dat zij vooral ook betrokken zijn bij het leerproces van hun kind(eren). Onderzoek laat zien dat als ouders hun kind ondersteunen en stimuleren in de ontwikkeling, dit een positief effect op het zelfvertrouwen, de motivatie en de leerprestaties van kinderen op school heeft. We werken onderzoeksmatig en evidence informed De complexe opdracht van het onderwijs maakt dat we het ons niet kunnen veroorloven om tijd, geld en energie te steken in aanpakken die wellicht helemaal niet of slechts gedeeltelijk effectief zijn. Het is daarom belangrijk om op de hoogte te zijn van recente wetenschappelijke inzichten. We streven naar een onderzoekende cultuur, waarbij we voortdurend op zoek zijn naar wat werkt. Om te bepalen wat kansrijke interventies zijn, kijken we echter niet alleen naar onderzoek (evidence based), maar is er altijd sprake van interactie met wat we weten uit de praktijk (evidence informed).
We hebben helaas 0 vacatures gevonden voor jouw zoekopdracht. Verwijder of wijzig één of meerdere filters. Of probeer andere functies en trefwoorden te gebruiken.