Basisonderwijs
Regulier / Algemeen
Protestants-Christelijk
269 Leerlingen
Omschrijving van CBS De Glashorst
Onderwijskundig is de school een zogenaamde ‘traditionele’ school. Dit houdt onder andere in dat we werken met jaargroepen. Kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd zitten bij elkaar. Deze groepen werken vaste leerstof door. Binnen die groepen is er ruimte voor gedifferentieerd aanbod voor kinderen met meer specifieke (onderwijs) behoeften. Als team proberen we voor alle kinderen een goede basis te leggen voor het vervolgonderwijs. Het onderwijskundig accent ligt op basisvaardigheden als taal, spelling, lezen en rekenen, waarvan de voortgang meerdere malen per jaar getoetst wordt middels het CITO-leerlingvolgsysteem. Daarnaast worden goede methodes en ICT ingezet om elke dag te komen tot gedegen, eigentijds onderwijs. De Glashorst is ook een plek waar kinderen voorbereid worden op zelfstandig en stabiel burgerschap in een steeds complexer wordende, multiculturele samenleving
Missie
Vanuit onze christelijke stimuleren wij kinderen in hun ontwikkeling in kennis, vaardigheden en als persoon.
Visie
Christelijk basisonderwijs richt zich op een brede ontwikkeling van kinderen. Vanuit ons geloof in God leren we de kinderen kennis en vaardigheden en werken we aan hun persoonlijke vorming. We bieden hen een goede basis om zich na de basisschool verder te ontwikkelen. Ze komen het meest tot hun recht in een veilige schoolomgeving waar ze zich geliefd weten door God en de mensen die op school werken.
Werkomgeving
Onze scholen zijn echte dorpsscholen en staan in een groene omgeving. We hebben nieuwe en moderne schoolgebouwen die voorzien zijn van de nieuwste digitale ontwikkelingen. We hebben betrokken ouders.
Bijzonderheden
De Glashorst is een christelijke basisschool. De Bijbel neemt op onze school een centrale plaats in. Het christelijk karakter wordt bepaald door de vertellingen uit de Bijbel en door het zingen van christelijke liederen, maar bovenal in de manier waarop de Bijbelse normen en waarden tot uitdrukking komen in de school als leefgemeenschap. Wij verwachten van medewerkers dat ze hier achter kunnen staan.