Basisonderwijs
Regulier / Algemeen
Protestants-Christelijk
170 Leerlingen
Omschrijving van Mauritsschool
Het onderwijs aan onze school is gericht op kinderen van 4 t/m 12 jaar. In die periode van acht jaar hopen wij de basis te hebben gelegd voor een goed vervolg van de verdere schoolloopbaan. Een hoog niveau halen is fijn, maar we spreken liever van een goed niveau, passend bij de mogelijkheden van het kind. Wij proberen de kinderen een ononderbroken leertijd te geven. Daarom blijven we ons bezinnen op de inhoud en organisatie van ons onderwijs. Wij vinden het belangrijk om oog te hebben voor de sociale veiligheid van kinderen, ouders en teamleden.
Aandacht voor programmeren en robotica onderwijs op de Mauritsschool
Anno 2019 is de computer in onze samenleving niet meer weg te denken. De technologie ontwikkelt zich in rap tempo. Kinderen komen op jonge leeftijd in aanraking met deze vernieuwde ontwikkeling. Nog voordat de meeste kinderen de basisschool binnen stappen zijn ze al bekend met het principe van ´swipen´ en weten ze zonder enige moeite de tablet te hanteren. Voor ons als school de taak om op deze nieuwe ontwikkeling in te haken. Want hoe kan het nu dat ik op de telefoon filmpjes kan kijken, dat mama´s horloge kan praten of dat de stofzuiger zichzelf een weg door het huis heen baant? Achter elke interactie tussen mens en computer zit een code. Wij willen onze leerlingen leren begrijpen hoe deze technologie werkt, leren om logisch en gestructureerd te denken, leren omgaan met complexiteit en doorzettingsvermogen te tonen. Leren om creatief te zijn en samen te werken, waarbij er kansen zijn voor talent ontwikkeling. Door het innovatiefonds dat de stichting aan onze school heeft toegekend hebben wij diverse materialen kunnen aanschaffen om het werken met robotica in te gaan zetten.
Op onze school leren de kinderen spelenderwijs wat programmeren is. Zo leren zij bijvoorbeeld hoe ze een robot kunnen programmeren of hoe je een bewegende animatie kunt maken. Op het schoolplein ligt sinds kort een echte ‘Gamer’ van energy floors. De kinderen wekken door te bewegen op deze interactieve vloer energie op. De interactieve vloer is een spel, waarbij kinderen diverse opdrachten kunnen uitvoeren, zoals bijvoorbeeld het leren van de tafels of het volgen van een patroon. De school is een samenwerking gestart met de Marnix Academie. Door de inzet van een proeftuin wil de school zich verder ontwikkelen en verdiepen in het onderwijzen van onze leerlingen op het gebied van programmeren en robotica onderwijs. Vanaf schooljaar 2019-2020 zal deze samenwerking meer zichtbaar worden in de school.
Directie: Laura Reijnders (directeur)
Aandacht voor programmeren en robotica onderwijs op de Mauritsschool
Anno 2019 is de computer in onze samenleving niet meer weg te denken. De technologie ontwikkelt zich in rap tempo. Kinderen komen op jonge leeftijd in aanraking met deze vernieuwde ontwikkeling. Nog voordat de meeste kinderen de basisschool binnen stappen zijn ze al bekend met het principe van ´swipen´ en weten ze zonder enige moeite de tablet te hanteren. Voor ons als school de taak om op deze nieuwe ontwikkeling in te haken. Want hoe kan het nu dat ik op de telefoon filmpjes kan kijken, dat mama´s horloge kan praten of dat de stofzuiger zichzelf een weg door het huis heen baant? Achter elke interactie tussen mens en computer zit een code. Wij willen onze leerlingen leren begrijpen hoe deze technologie werkt, leren om logisch en gestructureerd te denken, leren omgaan met complexiteit en doorzettingsvermogen te tonen. Leren om creatief te zijn en samen te werken, waarbij er kansen zijn voor talent ontwikkeling. Door het innovatiefonds dat de stichting aan onze school heeft toegekend hebben wij diverse materialen kunnen aanschaffen om het werken met robotica in te gaan zetten.
Op onze school leren de kinderen spelenderwijs wat programmeren is. Zo leren zij bijvoorbeeld hoe ze een robot kunnen programmeren of hoe je een bewegende animatie kunt maken. Op het schoolplein ligt sinds kort een echte ‘Gamer’ van energy floors. De kinderen wekken door te bewegen op deze interactieve vloer energie op. De interactieve vloer is een spel, waarbij kinderen diverse opdrachten kunnen uitvoeren, zoals bijvoorbeeld het leren van de tafels of het volgen van een patroon. De school is een samenwerking gestart met de Marnix Academie. Door de inzet van een proeftuin wil de school zich verder ontwikkelen en verdiepen in het onderwijzen van onze leerlingen op het gebied van programmeren en robotica onderwijs. Vanaf schooljaar 2019-2020 zal deze samenwerking meer zichtbaar worden in de school.
Directie: Laura Reijnders (directeur)