1e Van der Huchtschool

Soest
Soest
Basisonderwijs
Algemeen bijzonder
250 Leerlingen

van nature bijzonder onderwijs

Onze school is één van de drie scholen binnen de Stichting Van der Huchtscholen in Soest.
Alle scholen zijn algemeen bijzondere scholen op humanitaire grondslag. De scholen staan open voor iedereen, ongeacht godsdienst, politieke overtuiging, maatschappelijke achtergrond, ras of welk onderscheidend criterium dan ook.

Zijn, weten, doen en samenleven zijn de kernbegrippen in de missie van de drie Van der Huchtscholen.

Onze visie kenmerkt zich door het streven naar kleine veilige scholen waarin ieder kind met zijn eigenheden centraal mag en moet staan. Daarnaast stimuleren wij een zekere maatschappelijke betrokkenheid en een stevige relatie met de ouders.

Onze organisatie kent een heldere structuur met een herkenbaar pedagogisch en onderwijskundig concept.

Wij willen leerkrachten de omstandigheden bieden om zich te ontwikkelen en ontplooien en samen werken we aan beter onderwijs voor onze leerlingen. 

Tolerantie, respect en omzien naar elkaar zijn kernwaarden vanuit onze humanitaire grondslag.

Wij zien ouders als onze partners in de begeleiding van onze kinderen.

We hechten veel waarde aan respect, normen en fatsoen vanuit ons humanitaire gedachtegoed. Het is het uitgangspunt waarmee we ‘onze’ kinderen elke dag uitdagen om met plezier te leren.

Missie

Zijn:
identiteit; erbij horen (een plek hebben), zelfvertrouwen, spiritualiteit.
Weten:
cognitieve kennis en vaardigheden naar vermogen.
Doen:
kunstzinnige, ambachtelijke, sportieve vaardigheden naar vermogen.
Samenleven:
respect en zorg voor het leven en van daaruit kunnen samenleven met mens en natuur.

Visie

In de visie van het bestuur zijn daarbij de volgende subdoelen cruciaal voor het bereiken van die doelstelling:

  • Een veilige, kleine school met vaste ritmes en tradities waarin het kind in geborgenheid tot ontwikkeling kan komen op alle bovengenoemde punten.
  • In deze tradities wordt er ook aandacht besteed aan het ervaren van en kennis nemen van de verschillende religies en culturen.
  • Het (individuele) kind met zijn eigenheden centraal stellen, een breed aanbod doen en ruimte maken voor verdieping op specifieke talenten (T-model). Pedagogisch – didactisch nieuwe aanpakken kunnen dit ondersteunen.
  • In dit brede aanbod dient er een andere balans gevonden te worden tussen de aandacht voor de cognitieve ontwikkeling (weten) en de drie andere ontwikkelpunten.
  • Bovenstaande doelstellingen vragen onderwijs dat niet dominant klassikaal is.
  • Een stevige relatie tussen ouders en school, zodat het kind zich makkelijk kan verbinden met school, wat ondersteunend is aan het leerproces. School en thuis ondersteunen zo elkaar en creëren synergie (1+1=3).
  • Een zichtbare maatschappelijke geëngageerdheid met de boodschap dat wij een positief verschil kunnen maken in de wereld.
  • Hierbij is het de weg vinden op moderne media (de virtuele wereld) en in de overload aan informatie, die soms beangstigend voor kinderen is, ook een opdracht voor de school.

Adresgegevens

Paulus Potterlaan 13
3761 AT Soest
Utrecht, Nederland
Bereken woon-werk afstand

Vacatures van 1e Van der Huchtschool

{"total":2,"sectoren":{"1":2},"vakken":{"102":2,"-1":0},"geplaatstDoor":{"1":0,"2":2},"beschikbaarheid":{"2":0,"1":2,"-1":0},"dienstverband":{"1":1,"3":1,"-1":0},"zijInstroom":{"1":0,"2":0,"-1":2},"onderwijsTypen":{"1":2,"-1":0},"bevoegdHeden":{"7":2,"-1":0},"buitenland":{"1":0},"geplaatstOp":{"1":2,"3":2,"7":2,"30":2},"functieSoorten":{"1":2},"provincies":{"8":2}}
2 onderwijsvacatures
NIEUW