Kindcentrum de Startbaan

Onderdeel van: Stichting Eem-Vallei Educatief - Soesterberg
Onderdeel van: Stichting Eem-Vallei Educatief - Soesterberg
Basisonderwijs

Omschrijving van Kindcentrum de Startbaan

Op de Startbaan bieden we nieuwe leerdoelen aan met behulp van het expliciete directe
instructiemode (EDI). EDI biedt voor zowel leerlingen als leraren een voorspelbare, effectieve en
gestructureerde aanpak. Leerlingen leren doelgericht werken en reflecteren, waarbij we hen stimuleren
eigenaar te worden van hun eigen leerproces. We leren leerlingen zelfstandig bewuste keuzes te
maken door hen kritisch te leren denken.
We leren onze leerlingen vanuit de gedachte van duurzaam wereldburgerschap zichzelf te ontwikkelen
tot wereldburgers met oog voor de maatschappij en de wereld om hen heen. Daarbij stimuleren we
gelijke kansen op deelname aan de maatschappij voor alle leerlingen. Dit doen we door ons onderwijs
aan te bieden vanuit één centraal thema, waarbij leerlingen hun talenten inzetten, keuzes maken,
samenwerken, onderzoeken en ontdekken. In een rijke leeromgeving leren leerlingen om de
aangeleerde basisvaardigheden toe te passen. Leraren op de Startbaan zijn naast instructeurs
ook coaches die leerlingen helpen en uitdagen om het beste uit zichzelf te halen.
Dit alles doen wij samen (ouders, kinderen en team de Startbaan).
Wij werken samen met Stichting Kinderopvang Amersfoort (Ska) aan het ontwikkelen van een
Kindcentrum met een doorgaande leerlijn voor de brede ontwikkeling van de leerlingen.

Missie

Onze Missie

Organisatiebreed hebben we nagedacht over onze maatschappelijke meerwaarde. Dit heeft erto geleid dat we onze missie als volgt geformuleerd:

STEV bestaat uit 13 openbare en zelfstandige basisscholen die van meerwaarde zijn in de ontwikkeling van goed toegeruste, zelfbewuste en initiatiefrijke leerlingen binnen een mondiale samenleving. Dit vertaalt zich in ons motto:
 
Leer wie je kunt zijn
 
Van onze scholen mag je verwachten dat het onderwijs, plezierig en kwalitatief goed is, waardoor het onze leerlingen in staat stelt vol zelfvertrouwen de toekomst in te stappen. Ons handelen is er daarom op gericht, dat iedere leerling:
• op een fijne wijze deelneemt aan het onderwijs;
• met een gezonde dosis basiskennis, sociale vaardigheden en zelfvertrouwen van school gaat;
• toegerust is op deelname in de maatschappij van nu en morgen.

Visie

Onze visie op Onderwijs

Vanuit onze openbare identiteit, omarmen we de diversiteit van leerlingen, ouders en collega’s. Dit doen we door zowel de verschillen als de overeenkomsten tussen mensen en culturen te herkennen, erkennen én in te zetten. Binnen STEV zien we
onze scholen als veilige oefenplaats voor de maatschappij, in ons onderwijs besteden we daar volop aandacht aan. We zoeken het gesprek op, luisteren naar elkaar en gaan respectvol met elkaar om. Zo creëren we een rijke leeromgeving

waar onze leerlingen van en met elkaar leren en samenleven.

Als STEV weten we dat een goede beheersing van de basisvaardigheden, bijdraagt aan de kansen van onze leerlingen in het verdere leven. Onze STEV-scholen bieden dan ook kwalitatief goed onderwijs in de ruimste zin van het woord. Goed onderwijs betekent een stevig fundament met voldoende opbrengsten voor taal en rekenen én draagt bij aan de brede ontwikkeling van leerlingen. We houden onszelf op de hoogte van actuele ontwikkelingen en wetenschappelijk onderzoek en passen deze kennis toe in ons aanbod, zodat we onze leerlingen de mogelijkheid bieden het beste uit zichzelf te halen en te leren wie zij kunnen zijn.

Het verzorgen van kwalitatief goed en rijk onderwijs vraagt veel van ons. Om onzeleerlingen optimaal toe te rusten voor het heden
en voor de toekomst, bieden we veelzijdig en uitdagend onderwijs. In de vorming van onze STEV-visie op kwalitatief goed onderwijs, hebben we ons laten inspireren door hoogleraar Gert Biesta en onderscheiden we voor ons onderwijs drie doeldomeinen (Biesta, Goed onderwijs en de cultuur van het meten, 2012):

De drie doeldomeinen van ons onderwijs hebben we gezamenlijk meer taal gegeven. Dit biedt een kader dat voor iedere STEV-school geldt als we het hebben over ‘kwalitatief goed STEV-onderwijs’:

Werkomgeving

Werkomgeving

Binnen STEV zien we de uitdaging om, met goed werkgeverschap, te anticiperen op deze thema’s. Een oplossing is niet eenvoudig. We hebben te maken met een politiek en maatschappelijk probleem. Tegelijkertijd zoeken we met elkaar actief naar kansen. Het ‘binden en boeien’ van nieuwe en bestaande collega’s heeft dan ook een belangrijke plek binnen ons strategisch HR-beleid. STEV wil een aantrekkelijke werkgever zijn voor de professionals die hun loopbaan in het onderwijs willen vormgeven.

Adresgegevens

Oude Tempellaan 9A
3769 JA Soesterberg
Utrecht, Nederland
Bereken woon-werk afstand

Vacatures van Kindcentrum de Startbaan

{"total":0,"sectoren":{},"vakken":{"-1":0},"geplaatstDoor":{"1":0,"2":0},"beschikbaarheid":{"2":0,"1":0,"-1":0},"dienstverband":{"-1":0},"zijInstroom":{"1":0,"2":0,"-1":0},"onderwijsTypen":{"-1":0},"bevoegdHeden":{"-1":0},"buitenland":{"1":0},"geplaatstOp":{"1":0,"3":0,"7":0,"30":0},"functieSoorten":{},"provincies":{}}
0 onderwijsvacatures

Geen vacatures gevonden

We hebben helaas 0 vacatures gevonden voor jouw zoekopdracht. Verwijder of wijzig één of meerdere filters. Of probeer andere functies en trefwoorden te gebruiken.