Om kinderen te laten stralen, gaan we uit van hun goede eigenschappen, kwaliteiten en talenten. Door deze te benadrukken, te prikkelen en ze positieve en persoonlijke aandacht te geven, zetten we kinderen in hun kracht. Hierdoor gaan ze groeien en bloeien en zijn ze in staat de buitenwereld te laten zien hoe mooi ze zijn. Van buiten én van binnen.
We leren van en met elkaar om samen verder te komen. Fouten maken mag… sterker nog, die ervaringen nemen we mee in ons leerproces. Een leerproces waarvan het kind zelf eigenaar is. En waar leerkrachten en ouders de verantwoordelijkheid nemen het kind hierbij zo goed mogelijk te begeleiden.
Samen voor goed onderwijs!
Stralende kinderen floreren het beste vanuit een sterke basis: samen leren in een omgeving die veilig en vertrouwd voelt, structuur en houvast biedt en bijdraagt aan een fijne sfeer. We gaan op een respectvolle manier met elkaar om en accepteren dat we allemaal verschillend zijn.
Op individueel niveau streven naar een evenwichtige balans tussen het varen op je ‘hoofd, handen en hart’. Voor het opdoen van (basis)kennis, vaardigheden en technieken, doen we een beroep op het denkproces (hoofd). Om dat wat we met ons hoofd leren in de praktijk te kunnen brengen, laten we kinderen ook letterlijk doen (handen). En om dat wat ze weten en dat wat ze kunnen aan te laten sluiten bij dat wat ze willen, leren we kinderen te luisteren naar en te vertrouwen op hun gevoel (hart). Daar groeit een kind van!
Onze kernwaarden:
EigenaarschapOp Berkeloo zijn kinderen
nieuwsgierig en leergierig. Ze willen groeien en zijn zich
bewust van hun eigen ontwikkeling en die van anderen. Ze nemen de
verantwoordelijkheid voor hun persoonlijke leerdoelen en durven daarbij om hulp te vragen.
VerbindingOp Berkeloo staan kinderen, leerkrachten en ouders in
contact met elkaar. Door samen
betrokken te zijn, creëren we ruimte waarin kinderen zich durven te uiten en te ontwikkelen. Op deze manier stimuleren we hen om zichzelf te mogen zijn.
InspiratieOp Berkeloo hebben kinderen
plezier in het leren van en met elkaar.
Talent is daarbij het uitgangspunt. Op een
creatieve manier ontdekken en ontplooien we de talenten van kinderen en zetten we die van leerkrachten, ouders en externen in ter verrijking.