Toermalijn

Onderdeel van: Stichting Primenius - Emmen
Onderdeel van: Stichting Primenius - Emmen
Speciaal (basis) onderwijs
Rooms-Katholiek
120 Leerlingen

Omschrijving van Toermalijn

Onze school is gelegen aan de rand van het prachtige Emmerdennen-bosgebied in Emmen. Toermalijn biedt speciaal basisonderwijs (SBO) aan zo’n 120 kinderen die, om wat voor reden dan ook, niet kunnen starten of zijn vastgelopen in het reguliere onderwijs. We willen ervoor zorgen dat het zelfvertrouwen en zelfbeeld van deze kinderen (weer) groeit. Op Toermalijn ondersteunen we hen in de weg daar naartoe.

Op Toermalijn vinden we het belangrijk dat de kinderen zoveel mogelijk onderwijs en ondersteuning krijgen in de eigen groep. We noemen dat thuisnabij. We werken daarin samen met het regulier onderwijs, speciaal voortgezet onderwijs en professionals van verschillende instellingen. In sommige gevallen is het wel nodig om een speciale setting buiten de school te creëren, om op die manier te kunnen voldoen aan de ondersteuningsvraag van het kind.

We streven ernaar om in de toekomst deeltijd- en tijdelijke plaatsingen aan te bieden, waarbij we geloven in kansen en leerlingen een nieuwe start geven. We bieden consequent en consistent duidelijkheid, voorspelbaarheid en structuur om de veiligheid van onze leerlingen te waarborgen. Daarnaast werken we voor elke leerling met heldere leerlijnen en doelen gekoppeld aan een onderwijsperspectief.

Missie

Onze missie is om hoog gekwalificeerd, meetbaar en eigentijds onderwijs en kinderopvang aan te bieden, gericht op de katholieke identiteit, waarin kinderen worden gevormd in de volle breedte van het menszijn. Dat doen we vanuit een gezamenlijke verantwoordelijkheid, samen met ouders.

Visie

Wij stellen ieder kind in staat om zich te ontwikkelen tot een onderzoekende wereldburger. Dit doen we door de nieuwsgierigheid die van nature bij kinderen aanwezig is, te stimuleren en ze te verleiden zelf op ontdekking uit te gaan en eigen verantwoordelijkheid te nemen. De leer- en ontwikkeldoelen die hierbij worden opgesteld kennen een doorgaande lijn. Dit maakt dat overgangen heel natuurlijk verlopen en het kind zich ononderbroken in eigen tempo kan ontwikkelen.

Onze professionals dragen kennis over en begeleiden en stimuleren de kinderen. Zij ondersteunen ze met hun expertise en vaardigheid om keuzes te maken die aansluiten bij hun talenten, ondersteuningsbehoeften en ambities. Wij noemen dit gepersonaliseerd leren. Naast kennis zijn hierbij vaardigheden zoals samenwerken, kritisch denken, communiceren en reflecteren belangrijk. De kinderen ontwikkelen op deze manier een kritische, onderzoekende houding.

Wij realiseren samen met de kinderen een rijke, gevarieerde en veilige leeromgeving, waarin zij maximaal tot ontwikkeling kunnen komen. Deze omgeving stimuleert de motivatie, en geeft ieder kind de mogelijkheid om op eigen wijze en in eigen tempo te werken aan de leerdoelen.

De kinderen krijgen hierbij steeds meer invloed op hun eigen leerproces, op een manier die bij hen past. Hierdoor worden zelfreflectie en inzicht in het eigen leerproces vergroot. De kinderen, onze professionals, ouders en andere betrokkenen werken samen als team vanuit vertrouwen en in interactie met elkaar. Dit versterkt het zelfvertrouwen van de kinderen en geeft ze de ruimte om de wereld te ontdekken, hun vleugels uit te slaan en zich een leven lang te blijven ontwikkelen


Adresgegevens

Sparrenlaan 4
7822 EM Emmen
Drenthe, Nederland
Bereken woon-werk afstand

Vacatures van Toermalijn

{"total":0,"sectoren":{},"vakken":{"-1":0},"geplaatstDoor":{"1":0,"2":0},"beschikbaarheid":{"2":0,"1":0,"-1":0},"dienstverband":{"-1":0},"zijInstroom":{"1":0,"2":0,"-1":0},"onderwijsTypen":{"-1":0},"bevoegdHeden":{"-1":0},"buitenland":{"1":0},"geplaatstOp":{"1":0,"3":0,"7":0,"30":0},"functieSoorten":{},"provincies":{},"onderwijsRegios":{"-1":0}}
0 onderwijsvacatures

Geen vacatures gevonden

We hebben helaas 0 vacatures gevonden voor jouw zoekopdracht. Verwijder of wijzig één of meerdere filters. Of probeer andere functies en trefwoorden te gebruiken.