De St. Joseph is een katholieke basisschool in het dorp Hooglanderveen, omgeven door de wijk Vathorst. Met veel zorg en plezier verzorgen wij onderwijs aan ongeveer 400 kinderen. De St. Joseph is een gemoedelijke school, waar kinderen, leerkrachten en ouders nauw met elkaar samenwerken en waar iedereen welkom is.
De St. Joseph biedt ieder kind een veilige plek om zich te kunnen ontwikkelen. Een leeromgeving waar het zich thuis voelt. Waar respect is voor elkaar. Waar een kind zichzelf mag zijn en vertrouwen en plezier in eigen kunnen heeft. We leren kinderen om samen beslissingen te nemen. Rust, regelmaat en orde zijn tevens kernpunten op onze school.
Door in te zetten op het ZIJN, KENNEN en KUNNEN van de kinderen gaan wij voor hun totale ontwikkeling en bereiden we kinderen voor op hun bijdrage in de toekomstige maatschappij. Wij bieden een gedegen instructie, een breed aanbod met vakdocenten voor Engels en bewegingsonderwijs en betekenisvol onderwijs. Door samen te leren, ontdekken, spelen en vieren bouwen wij aan het fundament voor kinderen om zichzelf te mogen zijn.
Op de St. Josephschool gaan we voor de totale ontwikkeling van het kind. Wij bieden een gedegen instructie, breed aanbod en betekenisvol onderwijs: het fundament voor kinderen om zichzelf te mogen zijn. Door samen te leren, ontdekken, spelen en vieren ontwikkelen zij hun eigen talenten. We stimuleren nieuwsgierigheid en creativiteit.
De St. Josephschool werkt vanuit samenhang binnen de pijlers zijn, kennen en kunnen waardoor we onze kinderen voorbereiden op hun bijdrage in de toekomstige maatschappij.
Zijn
De veiligheid en het welzijn van de kinderen staat centraal. Dit doen wij vanuit de Vreedzame School. Samen met de kinderen werken wij aan hun karakterontwikkeling, om antwoord te vinden op de vraag: Wie ben ik en hoe verhoud ik mij tot de ander?
Op de St. Josephschool voelen wij ons verbonden met elkaar, het dorp en de wereld. Vanuit onze katholieke identiteit bouwen wij samen verder aan de gemeenschap waar wij deel van uitmaken. Vieringen en de ontwikkeling tot (wereld)burger nemen daarbij een centrale plaats in.
Kennen
Aan het einde van de schoolcarrière dienen onze kinderen de basisvaardigheden (lezen, rekenen en taal) op orde te hebben waarbij de referentieniveaus worden behaald. Om dit te bereiken bieden wij de kinderen een doelgerichte, effectieve en gedifferentieerde instructie en werkvormen Hierdoor kunnen kinderen uiteindelijk hun kennis zelfstandig toepassen. Binnen het kennen brengen we samenhang binnen diverse vak- en vormingsgebieden aan.
Kunnen
In de huidige maatschappij wordt verwacht dat mensen hun verworven kennis flexibel kunnen toepassen. Wij bieden een breed aanbod aan. Hierbinnen worden vaardigheden ontwikkeld die gerelateerd zijn aan de werkelijkheid om ons heen. We leren de kinderen om kritisch te denken, te communiceren, te ontdekken en samen te werken. We stimuleren nieuwsgierigheid en creativiteit.
We gaan voor de totale ontwikkeling van het kind zodat zij weten wat ze kunnen. Samen met de leerlingen ontdekken wij hun talenten en wat dit voor hen betekent.
Het Kennen, Kunnen en Zijn vormt de basis van onze lerende organisatie waar leerkrachten vorm geven aan bovenstaande visie. In de praktijk betekent dit dat wij:
We hebben helaas 0 vacatures gevonden voor jouw zoekopdracht. Verwijder of wijzig één of meerdere filters. Of probeer andere functies en trefwoorden te gebruiken.