School of Understanding

Amstelveen
Amstelveen
Basisonderwijs
Openbaar
220 Leerlingen

School of Understanding

Wat maakt ons uniek?
De School of Understanding (SoU) is een heel bijzondere school. Met de opening van de eerste vestiging in Amstelveen in 2015 is een nieuw type basisschool geboren.

Bij ons gaat het onderwijs veel verder dan de beheersing van basisvaardigheden. De wereld verandert razendsnel om ons heen en de tijd van nu vraagt om een andere aanpak. Met de SoU willen we het onderwijs weer laten aansluiten bij de maatschappelijke behoeften en wensen van ouders en kinderen.

Positiviteit en doorzettingsvermogen kun je leren!
Op de SoU staat de levenshouding van het kind centraal en ligt de focus op: Wie word je? in plaats van: Wat weet je?
Bij ons leer je om zelfbewust in het leven te staan. Je wordt gestimuleerd om over jezelf en anderen na te denken. Om respect te hebben voor verschillen, zelf je ruimte in te nemen en die ook anderen te gunnen.
Je leert ook alles over verantwoordelijkheid. Over hoe je kunt bijdragen aan je eigen geluk, maar ook aan dat van de wereld om je heen.
Op onze school ontdek je de kracht van optimistisch zijn. Hoe die je helpt met uitdagingen en tegenslag om te gaan en door te zetten. Om te blijven groeien en het beste uit jezelf te halen.

De SoU daagt je uit om je eigen unieke talenten en kwaliteiten tot bloei te brengen: je eigen Meesterschap te ontwikkelen in spannende projecten waarin je zelf en samen met anderen je grenzen verlegt.

Missie

Wij bieden passend onderwijs aan de kinderen dat aansluit op hun ontwikkelingsniveau, om ze zo voor te bereiden op hun unieke rol nu en in de toekomst.

Wij dragen bij aan de levenshouding, het zelfbewustzijn en het welbevinden van de kinderen.

 

In het kort:

We begeleiden kinderen in het proces:

Jezelf leren zijn

Visie

Onze visie op de wereld:

De wereld verandert, snel en rigoureus. 

Banen veranderen in hoog tempo, sociale verbindingen en contacten worden op de proef gesteld en technologie gaat een steeds belangrijkere rol in de wereld spelen. Onze kinderen bewonen deze wereld niet alleen, ze geven hem ook vorm.

 

Onze visie op onze rol:

Wij zijn een school die haar verantwoordelijkheid neemt voor het vormgeven van deze toekomst, en de kinderen voorbereidt op de rol die zij daarin willen spelen. Wij doen dit in samenwerking met ouders en andere betrokken en gaan hierbij uit van ieder zijn talent. 

Werkomgeving

Je bent naar vacatures aan het kijken. Je hebt al wel een baan, maar het is niet de reden waarvoor je het onderwijs in gegaan bent. Je wil bezig zijn met de volledige ontwikkeling van kinderen, niet alleen met het cognitieve stuk. Je bent zelf bezig met persoonlijke ontwikkeling en gunt dat de kinderen ook. Maar dat is niet echt te vinden in het basisonderwijs... toch?

De School of Understanding is gestart door een groep mensen die benieuwd was hoe ver we kunnen komen om het onderwijs van de toekomst -vandaag- vorm te geven. Niet door het inkopen van een concept of een vrachtwagen iPads, maar door met een groep gedreven onderwijsprofessionals een school in te richten rond de vraag:

Hoe leren we onze leerlingen: Jezelf Leren Zijn
 

Video


Collega’s aan het woord

Ik kan me niet voorstellen dat ik me ooit zo thuis zal voelen op een andere school. De School of Understanding is de plek voor mij om de leerkracht te zijn die ik zou willen voor mijn eigen kinderen, iets waar ik elke dag dankbaar voor ben.

Monique Wolfs

Mentor bovenbouw


Adresgegevens

Pandora 4a-5
1183 KK Amstelveen
Noord-Holland, Nederland
Bereken woon-werk afstand

Vacatures van School of Understanding

{"total":1,"sectoren":{"1":1},"vakken":{"102":1,"-1":0},"geplaatstDoor":{"1":0,"2":1},"beschikbaarheid":{"2":0,"1":1,"-1":0},"dienstverband":{"3":1,"-1":0},"zijInstroom":{"1":1,"2":0,"-1":0},"onderwijsTypen":{"1":1,"-1":0},"bevoegdHeden":{"-1":1},"buitenland":{"1":0},"geplaatstOp":{"1":0,"3":0,"7":0,"30":0},"functieSoorten":{"1":1},"provincies":{"6":1},"onderwijsRegios":{"-1":1}}
1 onderwijsvacatures
37 dagen geleden
Basisonderwijs PO
in overleg
Parttime 0,8 fte