Basisonderwijs
Regulier / Algemeen
Openbaar
460 Leerlingen
Omschrijving van Michiel de Ruyter
Wij bieden de kinderen een leerzame-, veilige- en uitdagende plek. De leerstof is ingedeeld in leerjaren. Wij gaan uit van klassikale instructiemomenten en bouwen daarnaast ruimte in voor zelfstandig werken. In de loop der jaren worden die taken uitgebreid naar dag- en weektaken. Hierbinnen kunnen we tegemoet komen aan de verschillende leerbehoeften van de leerlingen.
Missie
waar we voor staan
Op onze school leren kinderen niet alleen. Het leerproces is van ons allemaal. Met ieder zijn eigen inbreng en achtergrond dragen wij allemaal een steentje bij aan het onderwijs. Verschil mag er zijn, moet er zijn. Dit is wat ik kan, dit is wat de ander kan. Mag ik ook van jou leren? Dat geldt voor iedereen die betrokken is bij het onderwijsproces. Wij leren van en met elkaar en zijn trots op onszelf en de ander. Daarin zijn jong en oud een voorbeeld voor elkaar.
Op onze school leren kinderen niet alleen. Het leerproces is van ons allemaal. Met ieder zijn eigen inbreng en achtergrond dragen wij allemaal een steentje bij aan het onderwijs. Verschil mag er zijn, moet er zijn. Dit is wat ik kan, dit is wat de ander kan. Mag ik ook van jou leren? Dat geldt voor iedereen die betrokken is bij het onderwijsproces. Wij leren van en met elkaar en zijn trots op onszelf en de ander. Daarin zijn jong en oud een voorbeeld voor elkaar.
Visie
waar we voor gaan
Wij vertrouwen op de veerkracht van het kind. Daar ligt de basis van het leren leren. Door los te laten, mee te bewegen, vrijuit te leren en geen meetlat te gebruiken, willen wij kinderen laten zien waar ze zelf toe in staat zijn. Hierbij maken we gebruik van de rijkdom van alle verschillen om ons heen.
Ook willen we dat onze kinderen zich verwonderen over hun eigen wereld en de wereld van de ander. Dit doen wij door de leerstof zoveel mogelijk thematisch aan te bieden. Wij zien onze gezamenlijke wereld als grote inspiratiebron.
Wij willen kinderen leren trots te zijn op wat ze bereikt hebben; trots op zichzelf en op wat de ander heeft bereikt. Zodat ze stevig in hun schoenen komen te staan in de wereld waarin ze groot mogen worden. Dat is onze wereldse reis, die wij samen maken.
Wij vertrouwen op de veerkracht van het kind. Daar ligt de basis van het leren leren. Door los te laten, mee te bewegen, vrijuit te leren en geen meetlat te gebruiken, willen wij kinderen laten zien waar ze zelf toe in staat zijn. Hierbij maken we gebruik van de rijkdom van alle verschillen om ons heen.
Ook willen we dat onze kinderen zich verwonderen over hun eigen wereld en de wereld van de ander. Dit doen wij door de leerstof zoveel mogelijk thematisch aan te bieden. Wij zien onze gezamenlijke wereld als grote inspiratiebron.
Wij willen kinderen leren trots te zijn op wat ze bereikt hebben; trots op zichzelf en op wat de ander heeft bereikt. Zodat ze stevig in hun schoenen komen te staan in de wereld waarin ze groot mogen worden. Dat is onze wereldse reis, die wij samen maken.