Op het Erasmus College streven we ernaar een scholengemeenschap te zijn die voor medewerkers, leerlingen en ouders ‘herkenbaar’ is en blijft voor opeenvolgende generaties. Een bruisende daltonschool, een school die meer biedt dan het maatschappelijk zo belangrijke diploma. Een school waar je met plezier aan terugdenkt als een van de belangrijkste periodes in je leven. Een school waarin je leert over het leven en voor het leven.
De school kent een mavo, havo, vwo en gymnasium afdeling. Met een kleine 1700 leerlingen en 170 medewerkers. De schoolleiding bestaat uit 6 teamleiders (3 onderbouw en 3 bovenbouw), een directeur onder- en bovenbouw, directeur onderwijs en een directeur/bestuurder.
De school heeft in het nieuwe schoolplan gekozen voor drie richtinggevende onderwijskundige ambities:
- meer aandacht voor hoe te leren (metacognitie/executieve functies);
- meer aandacht voor de wil om te leren (motivatie);
- meer aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling.
Deze drie ambities geven focus op onze onderwijskundige ontwikkelingen die we uitgewerkt hebben in het Erasmus Onderwijs Programma.
Het Erasmus College is een gebaseerd op de kernwaarden van Dalton. Kernbegrippen zijn (leren omgaan met handelingsvrijheid)
verantwoordelijkheid , (de daarvoor benodigde te ontwikkelen)
zelfstandigheid en (de noodzaak tot)
samenwerking en
respectvol samenleven. Ze streefde een school na die als een
‘social community’ functioneert, ter voorbereiding op de pluriforme en complexe democratische samenleving waarin kinderen opgroeien.
De medewerkers vormen een hecht team waarin een profesionele familiecultuur. Wij hechten een grote waarde aan alle extra’s die wij bieden aan leerlingen op school.
Voor meer informatie zie ook:
Onze website Ons Youtube kanaalOnze Facebook