PICASSO LYCEUM ZOEKT EEN WAAROM-VRAGER
Onderwijs kan andersVraag jij je voortdurend af waarom iets is zoals het is, omdat je diep vanbinnen weet dat het op een andere manier beter kan? Dan ben jij net zo nieuwsgierig en gericht op ontwikkeling als wij. Op Picasso Lyceum vragen wij ons voortdurend af waarom. Het tikkeltje eigenwijsheid dat we delen, zetten we samen om tot concrete verbeteringen. Niet stranden in de stroperigheid van het onderwijs en of ons hoofd gedwee buigen ‘omdat het zo nu eenmaal is’. Als wij een kritische houding van onze leerlingen verwachten, moeten we zelf het juiste voorbeeld geven.
Vergroot de wereld De maatschappij is voor ons een fantastisch en rijk bedeeld leslokaal. Leerlingen leren van alles op het Picasso Lyceum. Letterlijk en figuurlijk. Als vakdocent ben je net zo goed een netwerker en een verbinder. Jij brengt de leerlingen naar de praktijk en andersom én begeleidt ze naar nieuwe inzichten. Dat vraagt van jou veel meer dan waar je voor opgeleid bent. Een belangrijk hulpmiddel daarbij is digitaliteit. Het verbindt, maakt lijnen kort en het ondersteunt onze leerlingen in het zoeken naar feiten. Niet één, maar alle feiten. Wat ons betreft is de digitale wereld een verrijking die onze wereld vergroot.
Het Picasso Lyceum maakt deel uit van Lucas Onderwijs. Praktische informatie over het Picasso Lyceum vind je op picasso-lyceum.nl Tussen en naast de klassenHet vak dat jij geeft, verbinden we met andere vakken in projectgerichte opdrachten. Verbindend leren gebeurt tussen de vier domeinen ‘natuur, maatschappij, taal en expressie’. Op die manier laten we leerlingen op een andere, interactieve manier nadenken over een vraag, een opdracht of een uitdaging. Je staat niet voor de klas, maar ernaast en ertussen, en helpt onze leerlingen met het maken van de juiste connecties.
Bij ons ben jij een hand op de schouderPicasso Lyceum zoekt waarom-vragers. Mensen met een intrinsiek verlangen om het anders te doen, binnen de grenzen die er zijn en daar energie van krijgen. Positief kritische mensen die graag binnen een team naar oplossingen zoeken die aansluiten bij onze visie; van en met elkaar leren, in een goede balans met jezelf en je omgeving. Niet door te duwen of te trekken, maar met onze hand op de schouder van onze leerlingen. Dát is het antwoord op de vraag waarom Picasso Lyceum.