Willibrordschool

Onderdeel van: Stichting Primenius - Stadskanaal
Onderdeel van: Stichting Primenius - Stadskanaal
Basisonderwijs
Rooms-Katholiek
208 Leerlingen

Omschrijving van Willibrordschool

We werken vanuit de katholieke normen en waarden, waarbij de nadruk ligt op vriendelijk met elkaar omgaan en een optimistisch toekomstperspectief. Op de Willibrordschool heerst een sfeer van openheid, eerlijkheid en vertrouwen. We geloven in het creëren van een kleine samenleving waar kinderen, leerkrachten en ouders elkaar ontmoeten. Het is een plek waar kinderen leren omgaan met onderlinge verschillen en waar ze gestimuleerd worden om het beste uit zichzelf te halen. De school biedt innovatief, gepersonaliseerd onderwijs en zorgt voor een rijke speel- en leeromgeving waarin het eigenaarschap van de kinderen wordt aangesproken.
Onze kernwaarden zijn samen school, menselijke waardigheid, verwondering, betrokkenheid en vernieuwing.

Op de Willibrordschool streven we ernaar om tegemoet te komen aan de basisbehoeften van kinderen: relatie, competentie en autonomie. We helpen kinderen om net dat stapje verder te zetten (competentie). Kinderen leren samen met anderen (relatie) en samen met het kind kijken we naar wat nodig is om de volgende stap te kunnen zetten (autonomie).

De school gelooft ook in leren buiten de muren van de school en wil kinderen bewust maken van hun rol in de maatschappij. Hoe we dat doen is terug te vinden in ons burgerschapsbeleid.

Missie

Onze missie is om hoog gekwalificeerd, meetbaar en eigentijds onderwijs en kinderopvang aan te bieden, gericht op de katholieke identiteit, waarin kinderen worden gevormd in de volle breedte van het menszijn. Dat doen we vanuit een gezamenlijke verantwoordelijkheid, samen met ouders.

Visie

Wij stellen ieder kind in staat om zich te ontwikkelen tot een onderzoekende wereldburger. Dit doen we door de nieuwsgierigheid die van nature bij kinderen aanwezig is, te stimuleren en ze te verleiden zelf op ontdekking uit te gaan en eigen verantwoordelijkheid te nemen. De leer- en ontwikkeldoelen die hierbij worden opgesteld kennen een doorgaande lijn. Dit maakt dat overgangen heel natuurlijk verlopen en het kind zich ononderbroken in eigen tempo kan ontwikkelen.

Onze professionals dragen kennis over en begeleiden en stimuleren de kinderen. Zij ondersteunen ze met hun expertise en vaardigheid om keuzes te maken die aansluiten bij hun talenten, ondersteuningsbehoeften en ambities. Wij noemen dit gepersonaliseerd leren. Naast kennis zijn hierbij vaardigheden zoals samenwerken, kritisch denken, communiceren en reflecteren belangrijk. De kinderen ontwikkelen op deze manier een kritische, onderzoekende houding.

Wij realiseren samen met de kinderen een rijke, gevarieerde en veilige leeromgeving, waarin zij maximaal tot ontwikkeling kunnen komen. Deze omgeving stimuleert de motivatie, en geeft ieder kind de mogelijkheid om op eigen wijze en in eigen tempo te werken aan de leerdoelen.

De kinderen krijgen hierbij steeds meer invloed op hun eigen leerproces, op een manier die bij hen past. Hierdoor worden zelfreflectie en inzicht in het eigen leerproces vergroot. De kinderen, onze professionals, ouders en andere betrokkenen werken samen als team vanuit vertrouwen en in interactie met elkaar. Dit versterkt het zelfvertrouwen van de kinderen en geeft ze de ruimte om de wereld te ontdekken, hun vleugels uit te slaan en zich een leven lang te blijven ontwikkelen


Video

Stichting Primenius

Adresgegevens

Esperantolaan 2
9501 CZ Stadskanaal
Groningen, Nederland
Bereken woon-werk afstand

Vacatures van Willibrordschool

{"total":1,"sectoren":{"1":1},"vakken":{"102":1,"-1":0},"geplaatstDoor":{"1":0,"2":1},"beschikbaarheid":{"2":0,"1":1,"-1":0},"dienstverband":{"1":1,"-1":0},"zijInstroom":{"1":0,"2":0,"-1":1},"onderwijsTypen":{"1":1,"-1":0},"bevoegdHeden":{"7":1,"-1":0},"buitenland":{"1":0},"geplaatstOp":{"1":0,"3":0,"7":1,"30":1},"functieSoorten":{"1":1},"provincies":{"2":1},"onderwijsRegios":{"2":1,"-1":0}}
1 onderwijsvacatures
SLUIT BINNENKORT
SLUIT BINNENKORT
4 dagen geleden
Basisonderwijs PO
01-12-2024
Parttime 0.4 fte